הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
משרה בכירה

משרה בכירה או בכי-רע

משרה בכירהרונית ( שם בדוי) בת  45 עבדה בתפקיד בכיר בחברת פרסום, אם לארבעה ילדים, הצעיר מביניהם,  ילד עם צרכים מיוחדים, היא הגיעה אלינו לייעוץ על מנת להבין איך לבחור תפקיד בחברתה שיעזור לה לשלב בין הבית והעבודה במהלך התהליך עלה הצורך העיקרי שלה והרצון להיות יותר בבית בעיקר שהרגישה שהילד עם הצרכים המיוחדים זקוק לה ומצד שני היא הייתה זקוקה לפרנסה הולמת בטח במצב של ארבעה ילדים שלאחד מהם נוספו הוצאות על חינוך וטיפול מיוחד שעולה כסף רב. היא הייתה נתונה בלחץ רב ואפילו זרקה באחד המפגשים שאם לא תעשה שינוי היא משוכנעת שתחטוף התקף לב  . התחושה של התסכול הייתה קשה עד כדי כך…

באחד הימים מצאה את עצמה באמצע יום עבודה עם כאב ראש חזק ובלתי פוסק , בהמשך אותו השבוע חזרו כאבי הראש באופן יומיומי, ועל אף הניסיונות להשכיח את התופעה , לא הצליחה לתפקד ובעיקר חששה מאוד שאולי החרדות , המתח והתסכול אכן חילחלו לסימפוטמים של מחלה וגוף. בסופו של דבר פונתה לבית החולים . היא שהתה בבית החולים במשך כשלושה ימים בהם עברה בדיקות אינסופיות שלא העלו דבר. נפגשנו איתה כשבועיים לאחר האירוע. רונית חשה טוב יותר, היא נחה בבית כבר שבועיים והמנוחה היתה חיונית או אולי הכרחית עבורה. רונית סיפרה בעיקר שזו הייתה נורת אזהרה עבורה בציניות אמורה "אולי אפילו פרוג'קטור". היא צמצמה את המשרה שלה והחליטה להתחיל ללמוד משהו לנשמה, היא לקחה קורס כתיבה יוצרת. בהמשך עזבה את העבודה שלה והחלה לעבוד מהבית בכתיבה שיווקית, כתיבת בלוגים,  ואף זכתה בטור בעיתון נחשב ומוערך. כיום היא חשה כי אתגר האיזון בין קריירה להורות הגיוני ונכון עבורה. והיא מצליחה להנות ולהרגיש טוב בשתי העולמות הללו .

תחושות גוף-נפש

הסיפור של רונית מספר לנו כמה דברים:

ראשית,  לפי מחקרים ישנו קשר ישיר בין חוסר שביעות בקריירה לבין תחלואה נפשית ופיזית.  לדברי, מייסדת שיטת "לכל אדם יש שביל", ד"ר אורניה יפה ינאי "הקשר בין מחלות לאי סיפוק בעבודה הולך נעשה ברור וברור יותר, אנשים עלולים לחוש זאת כתגובה לאירועים קטנים: פתאום הבטן או הראש כואבים כמשהו לא טוב קורה להם בעבודה. כשהתחושה הלא טובה נמשכת שנים, הבריאות ותוחלת החיים עלולים בהחלט להיפגע". לכן הרבה פעמים כדאי לנו לשים לב למה שהגוף שלנו אומר לנו, ולא להגיע למצב בריאותי קיצוני, אם אנחנו מזהים שיש לנו בעיה, לחצים, אי התאמה למקום שאנחנו עובדים בו, רצוי למצוא מישהו שיתמוך בנו, לא להישאר עם זה לבד ואף להגיע לייעוץ וליווי מקצועי בכדי לזהות את הסימפטומים. ובמקרה שכבר עברנו מחלה והגוף שלנו אותת כבר במלוא עוצמתו זו בהחלט הזדמנות להפוך את המשבר לצמיחה, קודם כל לנוח ולהשתקם ובזמן שנכון לנו להבין מה קרה לנו בדרך.

בנוסף בסיפור של רונית יש מציאות אובייקטיבית שצריך להתחשב בה כמו הצורך בפרנסה  וילד עם צרכים מיוחדים שצריך להיות איתו. חלק מהעבודה של רונית בתהליך היתה למצוא את הגשר בין הרצוי למצוי, לקחת את כל המרכיבים של החיים שלה בתוכם מרכיב הקריירה ולעשות סוג של משא ומתן. בתהליך של שינוי ומעבר קריירה לפני שאנחנו עושים צעד כזה או אחר, חשוב למפות את התחומים המרכיבים את החיים שלנו, לדוגמא כאשר אנחנו הופכים להורים, סדרי העדיפויות שלנו משתנים. מה שהתאים לנו בעבר, לא בטוח שיתאים לנו כהורים לילדים. המתכון לאיזון בין הורות לקריירה אינו אחד אלא הוא מאוד אישי, ודורש "דיאלוג ומשא ומתן" בין צרכיי ההורות שלנו לבין צרכיי הקריירה.

 

לסיום- העצה שלנו היא להיות בהקשבה ולכבד את הרגשות והתחושות שלכם בין אם הן מתבטאות במצב רוח או במצב פיזי, אם הגוף שלכם מאותת לכם משהו, תקשיבו, לפעמים יש לו משהו חשוב להגיד.

לייעוץ והכוונה בנושאי קריירה ליחצו פה https://www.b-shvili.co.il/%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%95%D7%9E%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%94/

 

 

( פרטים ושמות מזהים שונו- על מנת לשמור על סודיות האדם)

 

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן