הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
Young woman hiding behind her resume

מה לספר בקורות החיים?

shvil_banner copy

מה לספר בקורות החיים?

קורות חיים צריכים להיות ממוקדים ועניינים. ועם זאת לייצר סקרנות בקרב הקורא.

זהו מסמך חשוב מאוד עבור דורשי עבודה בכל הגילאים. הוא מהווה קריטריון בעת הגשת מועמדות לעבודה, אך יש לו גם משמעות תעסוקתית בטווח הרחוק. מעסיקים משתמשים בטופס הזה כדי לבחון מועמדים ולהשוות ביניהם. בעזרת טופס המנוסח בצורה נכונה ניתן להשיג יתרון על פני דורשי עבודה מקבילים, גם אם שאר הנתונים זהים לחלוטין. במילים אחרות, טופס קורות חיים הוא כלי חיוני ולכן כדאי לדעת כיצד להגיש אותו בצורה אטרקטיבית ונכונה.

כשאתה מגיש את קורות החיים אתה בעצם מגיש בדף אחד את כל מה שעשית לאורך השנים כאדם בוגר, אתה מגיש אותך..

מסמך מהסוג של קורות חיים כולל שלל עובדות הנוגעות לפרטיים האישיים של דורש העבודה, לעבר שלו ולתכונות הקשורות עליו. הוא נשלח למעסיקים פוטנציאליים במטרה לעזור להם להעריך את מידת ההתאמה של המועמד להעסקה. בנוסף, זהו טופס המשמש אנשים שרוצים להציג את עצמם בפני ציבור כלשהו. מהבחינה הזו מדובר על כרטיס ביקור מורחב עם רצף כרונולוגי של אירועים בולטים. המסקנה היא שכל טופס דורש התאמה לסיטואציה ולמטרות. הגשת מועמדות למשרה דורשת התמקדות בהשכלה, שפות, שירות צבאי, היסטוריה תעסוקתית וממליצים. לעומת זאת, טופס היכרות מתמקד בעיסוקים נוספים, פעולות התנדבותיות, תחביבים, שונות וכישורים מיוחדים.

ההמלצות שישדרגו את קורות החיים

יש כמה המלצות הרלוונטיות עבור ניסוח של מסמך קורות חיים מכל הסוגים. ראשית, מומלץ מאוד להקפיד על כתיבה קצרה, מסודרת ומעניינת. רק פרטים רלוונטיים צריכים להופיע בטופס ומתוכם יש להדגיש את הדברים החשובים. זכרו כי אורך הוא לא אינדיקציה לאיכות, בעיקר במשרות אליהן מוגשים מאות טפסים מדי יום. שנית, רצוי להבליט את הכישורים המתאימים לתפקיד המבוקש. הימנעו מיצירת טופס אחיד המתאים לשלל משרות, שנו את הטופס לפי דרישות של כל תפקיד בהתאמה לניסיונכם הרלוונטי עבורו,  ונסו לציין בקצרה בלבד כישורים שיכולים להרחיב את המועמדות להיצע נוסף של תפקידים.

הטעות הנפוצה ביותר בכתיבת קורות חיים היא שימוש במשפטים ארוכים, סיפוריים ומלאים בפרטים לא מעניינים. זכרו כי טופס מעניין הוא בהכרח אפקטיבי יותר – הן עבורכם והן עבור הקורא. השתמשו בטופס בתור הזדמנות להראות את החוזקות והיכולות שלכם. אין מקום לפשרות, ויתורים, ביישנות או צניעות. הטופס הזה יכול לעשות את ההבדל בין קריירה מאתגרת ועשירה, לבין תפקיד משעמם ומתסכל. השתדלו לנסח את הטופס על גבי עמוד אחד בלבד ולא למעלה מזה. במידה ואתם מעבירים את הטופס דרך המחשב או באמצעות דואר אלקרטוני, השתמשו בתוכנה פופולארית ואל תוסיפו תמונות מיותרות, טבלאות או לוגו. בהקשר הזה מומלץ להוסיף דף מקדים שיסב את תשומת ליבו של הקורא, ולא לשכוח לציין בראש הטופס את שם המשרה המבוקשת.

המבנה המומלץ לקורות חיים איכותיים

טופס איכותי של קורות חיים תלוי במבנה לא פחות מאשר בתוכן. עליכם לשאול לא רק מה לכתוב , אלא גם כיצד לעשות זאת. כאן הטיפים הם להתחיל בפרטים אישיים הכוללים שם, טלפון, מספר תעודת זהות, כתובת דואר אלקטרוני ושנת לידה. לאחר מכן יש לפרט את ההשכלה, לרבות מוסדות לימוד והשתלמויות.

השלב הבא הוא ניסוח ניסיון בעבודה כולל טווח שנים, ותק, תפקיד, התמחויות ופרויקטים. את הטופס כדאי לסיים עם קטגוריה של שירות צבאי ופעילויות נוספות שיכולות לשפר את תדמיתו של המועמד בעיני המעסיק.

שימו לב "לקוסמטיקה" של הכתיבה- לכתוב באותו סוג כתב, רווח שווה בין השורות, הדגשה היכן שנכון להדגיש, שורות מסודרות, נקודה בסוף שורה, פסיקים מסודרים ועוד..

מה שנראה נעים ונוח לעין חשוב לפעמים לא פחות מהתוכן.

קורות החיים הם כרטיס הכניסה שלך .. והם מייצגות בדף אחד את כל מה שעשיית בחייך הבוגרים כאיש עובד/לומד. תן להם/ לך את הכבוד הראוי ואת ההשקעה הדרושה.

במידה ואתה מתקשה בכתיבת קורות החיים, ישנם מגוון אנשי מקצוע ואתרים מובנים אשר יכולים לסייע לך בכך.

הוזמנת לראיון עבודה? נהדר – לחצו כאן לקריאת המשך על הכנה לראיון עבודה

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן