הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
shvil_banner copy

שינוי ומעברי קריירה

מעוניינים ליצור שינוי? מתקשים למצוא כיוון ולקבל החלטה? מעבר או שינוי קריירה מהווה אתגר ועשוי להיות מלווה בפחדים, כאב ובלבול.

מרכזנו מתמחה בליווי אנשים בצמתים ופרשות דרכים מעין אלו

בתהליך ייעוץ ממוקד ומותאם אישית נוכל לסייע לך להתמודד עם הצומת בו אתה ניצב כעת,  בחירה ותכנון של הצעד הבא בחוכמה, בשמחה וביעילות.

בתוך מסע הקריירה יש רגעים בהם אדם חש: "אני לא יודע", "אני תקוע" , "אני אבוד", "זה כבר לא זה", "אני רוצה יותר". מטרת התהליך לסייע לך לאתר את מוקדי התקיעות, לדייק את היעדים והצעדים הבאים ולסייע לך לנווט על מפת שביל הקריירה שלך בכדי לנוע קדימה.

 

אנו נותנים מענה לתהליכים אישיים במגוון תחומים:

  • שינוי קריירה – תהליך ממוקד שינוי עד לקבלת החלטה

  • מעברי קריירה – קידום / שינוי תפקיד / הסבה מקצועית / פרישה / פיטורים

  • מקריירה של שכיר לעצמאי ולהיפך

  • יצירת איזון ודיוק בין קריירה לבין זוגיות, הורות ופנאי

  • פיתוח ושינוי קריירה לאחר לימודי תואר ראשון

  • טיפול בקריירה– זיהוי והסרת החסמים והאתגרים שבדרך

  • פיתוח כישורי ניהול, יזמות, שותפויות ועסקים משפחתיים

  • קריירה להגשמה עצמית בגיל השלישי

  •  קריירה לצד לקויות למידה 

  • בחירת מקצוע והתאמת מקצוע וקריירה אחרת

  • פיתוח קריירה– התפתחות וגדילה בקריירה

  • אנשים המעוניינים בתהליך שינוי קריירה 

  • פיתוח קריירה בתוך עסק משפחתי ו/או שותפויות

 

מה כולל תהליך:

תהליך ייעוץ קריירה אישי , ממוקד ומותאם לצרכים ולצומת בו אתה נמצא כעת. התהליך כולל: זיהוי היכולות, הכישורים והשאיפות שלך, לצד החסמים והאתגרים בדרך למימוש הקריירה, תכנון הצעדים הבאים תוך התאמה לאפשרויות בשוק התעסוקה.

יחד נברר ונמקד את הצעדים הנדרשים להגשמה בקריירה, תוך חיזוק המשאבים והכוחות הפנימיים. במידת הצורך ישולבו מבחנים, שאלונים וכלים אבחוניים שונים מתחום הפסיכולוגיה וכן כלים ייחודיים לשיטתנו בהתאמה אישית.

מטרתנו לסייע לך למצוא ולדייק את השביל שלך.

 

תהליך פיתוח ותכנון קריירה – למי שרוצה לגדול בקריירה קיימת

ב"עולם החדש" קריירה היא למעשה מסע התפתחותי, היא דרך. זהו עולם ובו השינויים מהווים חלק ניכר משגרת החיים ומיומנויות של סתגלתנות וחיים לצד שינויים הם חלק מסט הכישורים הנחוצים לחיים איכותיים.

אבל, לא כל שינוי חייב להיות שינוי גדול. ישנם שינוים של התפתחות, שינוים של גדילה, שינוים של דיוק , שינוים של איזון.

בתהליך פיתוח ותכנון קריירה נלווה אותך במסע הקריירה שלך ונהווה עבורך כתובת ובית מקצועי בשבילי הקריירה  ללוות אותך במקטעים של תקיעות, גדילה, דיוק, איזון והתפתחות בדרך.

מטרת התהליך : מחד, לעזור לך להתבונן על הדרך שכבר עשית ומאידן לתכנן ולדייק את הדרך שתרצה עוד לעבור.

לקבל שיקופים על נקודות החוזק והחולשה בקריירה שלך. לחזק שרירים חלשים ולאמן שרירים חדשים.

אנחנו חיים בעידן שבו לכל אדם הזכות למסע תעסוקתי מספק, מוצלח ומשמעותי.

 

אנו מאמינים שלכל אדם יש שביל ומטרתנו לסייע לך בתכנון ועיצוב השביל הנכון עבורך.

מוזמנים לפנות אלינו

תהליך הייעוץ הינו אינדיווידואלי, ממוקד ומותאם לצורך האישי שלך. ראשית התהליך כולל מיפוי ואבחון הצומת בה אתה נמצא, תוך הגדרת מטרות ספציפיות לך. במהלך התהליך נתייחס לפרמטרים שונים המשפיעים על הקריירה שלך. מטרתנו היא להעניק לך כלים משמעותיים להגדרת הצעד הבא לשמו באת, תוך התייחסות למחסומים ולאתגרים שבדרך, חידוד החזון והייעוד אישי שלך. ארגז הכלים המקצועי של תהליכי הייעוץ במרכזו מורכב הן מכלים ברמה הפרקטית והן ברמה הרגשית.

צריך למקד איפה טמון הקושי. האם הוא במה שאתה עושה (התחום עצמו והתפקיד) האם זה ב-איך שאתה עושה (למשל, כמות האנרגיה שאתה מוציא לעומת כמה שאתה מקבל, היכולת להנות מה"יש") האם זה באיפה שאתה עושה את זה (למשל, אופי הארגון עצמו) וכיצד העבודה/קריירה שלך משפיעה על שאר תחומי חייך. בתהליך המיפוי והייעוץ נבחן את אלו ולאחר שנמצא את המקור לתקיעות, נשרטט יחד את הדרך לצאת ממנה ואת היעד אליו אתה חפץ להגיע.

אדם החש כי עשייתו אינה זוכה להכרה שרוי בתחושת כאב ותסכול גדול. כשאין תחושת תגמול צריך לבדוק מתוך התבוננות על כל תחומי חייך. יחד נתבונן ונעמיק בשאלות כמו: האם זו תבנית שחוזרת לאורך חייך או במשפחתך ואם כן מה מקורה?. מהו התגמול אותו היית חפץ לקבל? מה עוצר בעדך מלקבל את התגמול הראוי בעיניך עבור עשייתך? ומהי הדרך להשגתו? חשוב כמובן לבדוק את התגמול הממוצע המקובל עבור שירותיך כדי לקבל מושג על האפשריות העמודות בפניך , חשוב לקחת בחשבון דברים כמו השכלה אקדמית רלוונטית,ותק במקצוע,ממוצע שכר במשק במקצוע הנ"ל (ישנן חברות השמה המציעות מגוון משרות ומאפשרות להתרשם מטבלאות שכר עדכניות)

חוסר סיפוק בעבודה יכול לנבוע מכמה גורמים חלקם לא תמיד קשורים ישירות בתחום העבודה והעשייה. לדוגמא: לעתים אנשים שוקלים "גירושין" ממקום העבודה, כשלמעשה הם עושים זאת במקום לשקול "גירושין" מבת הזוג, ולהפך. כלומר אנו נמקד יחד איתך האם חוסר הסיפוק מקורו אכן בתחום העבודה או בתחום אחר ומה עליך לעשות כדי להיות מסופק ומאושר יותר בכל תחומי חייך. מאידך, ייתכן ואתה מרגיש שחלק מעולם העשייה שלך אינו בא לידי ביטוי ותוכל לתת לו מקום בתחומים אחרים, לדוגמא: פנאי או חברה. כמו כן, ייתכן ויש לשקול שינוי במקום ומהות העבודה, החשוב ביותר הוא לבחון וליצור יחד איתך את האפשרות והמרחב לסיפוק ומימוש שלך במרחב העשייה.

עצם זה שאת הולכת/הלכת לטיפול מראה שאת מחוייבת להגשמה ולשמחה שלך. ייתכן ויש צורך למקד את הייעוץ/טיפול לכזה המתמחה ומתמקד בתחום הייעוד והקריירה, בשלב המיפוי והאבחון תוכלי לקבל כלי משמעותי להבנת המקורות לחוסר הסיפוק והמוגשמות שלך ותחילת הבנת הדרך ליציאה משם. אם את מרוצה מן המטפל/ת שלך תוכלי לקחת את הכלים וההבנות שעלו בשלב האבחון ולהעמיק לגביהן עם המטפל/ת הקיים. עם זאת תמיד תוכלי לבחור בתהליך טיפול המשכי אצלנו עם מטפל/ת המומחה/ית בתחום ההגשמה בעולם העבודה, קרירה וייעוד.

אוכלוסיה רבה במהלך דרכה המקצועית, תוהה האם נכון לה להמשיך בעיסוק הנוכחי, או שמא נכון יותר להיערך לקראת הסבה מקצועית. לא פעם אתם חשים כי הבחירה הראשונית שלכם בתחום בו אתם עוסקים כיום, הייתה מוטעית ולא נבחרה בקפידה, ואת המחיר אתם משלמים בכל יום בו אתם מגיעים למקום עבודתכם. יש את אלו אשר יבחרו להיכנע לתכתיבים הקיומיים וימשיכו להגיע אל אותו מקום עבודה ולהיוותר מתוסכלים, אך מנגד יש את אלו שיאזרו את האומץ הנדרש ויקבלו החלטה מושכלת לשנות קריירה, גם אם זה באמצע החיים והתחייבויות רבות מוטלות על כתפיהם.


רגע ההחלטה

עצם ההחלטה בביצוע הסבה מקצועית אינה סוף הדרך אלא ראשיתה. מהרגע בו קבלתם החלטה לשנות את המסלול המקצועי בו הינכם עוסקים כיום ולרכוש ארגז כלים חדש לתחום חדש, עליכם לבצע מספר פעולות, כשהראשונה והחשובה בניהם, היא קבלת ההחלטה במסלול הקריירה הבאה שלכם, שהרי אין אתם רוצים להתעורר בשנית עוד מספר שנים ולגלות לאכזבתכם הרבה כי שוב הטעות בוצעה, על אף שיכולה הייתה היא להימנע מבעוד מועד.

ההחלטה באשר לשינוי ובחירת מקצוע חדש אינה ברורה מאליה והיא פעמים רבות הקשה ביותר בכל התהליך (לעיתים קשה יותר מרכישת ההשכלה המתאימה לקריירה הבאה). על מנת שלא לבצע שגיאות בבחירת ההסבה המקצועית ועל מנת להקל על עצמכם בבחירה, הנכון הוא להיעזר בבעל מקצוע שיעניק לכם הכוון תעסוקתי מקצועי ומיומן.


כיצד תדעו כי נכון לכם לבצע הסבה מקצועית

נורות אדומות רבות נדלקות ברגע בו אתם חשים כי הינכם נזקקים לשינויי התעסוקתי (או להסבת אקדמאים) אותן תוכלו לזהות אם רק תהיו מודעים אליהן. אם אתם לא מצליחים לחוש מאושרים במקום העבודה, אם נדמה היה לכם שבמקום עבודה אחר יכולתם להביע את כשוריכם בצורה הנכונה יותר, אם התגמול עבור פועלכם אינו עומד בקנה אחד עם הציפיות שלכם ועוד.

כל עוד אתם חשים את אחד או יותר מתחושות אלו, זה הזמן לבחון את עתידכם המקצועי. לעיתים יוביל האבחון לזיהויי קשיים שאינם מצריכים בהכרח שינויי תעסוקתי ובמקרים אחרות תגלו כי השינוי הוא זה שיפתור את הקושי והדילמה.


תהליך הסבה מקצועית

בשלב הראשון בתהליך (שיכול להסתכם בשלב היחידי), נאבחן יחד אתכם את יכולותיכם המקצועיות, את הכישורים ואת השאיפות ומנגד נתייחס לחסמים ולאתגרים שנכונים לכם במהלך הדרך. אנו ניקח בחשבון את צורכי השוק, אל מול מכלול המסקנות ונברר מהם הצעדים הנדרשים לכם להשגת המטרה ולהגשמת הקריירה עליה חלמתם עוד מילדותכם וכל זאת מבלי לשכוח לבחון את הקריירה המתאימה לכישוריכם. במקביל נחזק את המשאבים הקיימים בכם ואת הכוחות הפנימיים שניחנתם בהם.

בשלב שני (במידה ותחושו כי אתם זקוקים לו), נמשיך לשלב השני בו אנו מלווים אתכם עד השגת המטרה תוך סיוע מעולם הייעוץ, האימון והטיפול.

דילוג לתוכן