הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
Time to move out new beginning, concept

להוציא את המקצוע מהארון

בחירת מקצוע- הפער בין המצוי לרצוי

לחלקנו יש איזה מקצוע ששוכב בארון .כזה שאילו רק המצב הכלכלי היה אחר, אילו לא היתה משכנתא, משפחה לפרנס או אם היינו צעירים יותר בטח כבר היינו מוציאים אותו מהארון ובינתיים הוא נשאר שם ולא עוזב. עד שמגיע שלב מסוים בחיים שאנחנו כבר לא יכולים להתעלם מקיומו, זהו שלב שבדרך כלל מתבטא בתחושת מיצוי שעשויה להשתלט עלינו, עד כדי כך שאנחנו מוצאים את עצמנו קמים בבוקר עם תחושה של מיאוס וייאוש. אנו חשים עצובים וכעוסים ועשויים אף לחוש שהתחושות הללו משתלטות ומשפיעות על הסובבים אותנו, המשפחה, הילדים, החברים, על היקרים לנו.

 

ואז כשאנחנו מחליטים שזהו, אי אפשר להמשיך ככה, אנחנו צריכים גם להבין איך עושים את זה
סיפורו של רוני (שם בדוי) יכול להדגים את זה.  רוני היה עורך דין לענייני משפחה. בתחילת הקריירה שלו, אהב להופיע מול בתי משפט, הוא אהב את האדרנלין במרדף אחר ניצחונות ובבמה שניתנה לו בבתי המשפט. די מהר הרגיש רוני שהוא מתעייף, שהוא מתקשה להתמודד עם התובענות של המקצוע, עם רכבת ההרים של ניצחונות והפסדים, עם התעסקות ב: " איך אני דופק אחרים או איך אני נזהר שלא דופקים את הלקוח שלי".

Time to move out new beginning, concept

רוני הגיע למפגש הראשון , עייף ,מתוסכל ומיואש. הוא הביע דאגה כנה בנוסח "איך אוכל לעשות שינוי מקצועי, הרי אני חייב את הכסף הזה כדי לפרנס את הבית". אשתו עודדה אותו לבוא לתהליך, היא חשה שהמרמור שלו משפיע על ההורות ועל הזוגיות. ובאמת רצתה שיהיה לו טוב.

גם וגם

במפגש השני עלתה שאיפה כמוסה של רוני "אילו רק הייתי חי בחיים אחרים הייתי הולך להיות מטפל.." אמר והוסיף "אני רוצה לעסוק במשהו שעושה טוב לאנשים.. אבל.. אין בזה כסף. תמיד אהבתי להקשיב ולייעץ לחברים. למעשה כל החברים שלי פונים אלי כשהם במצוקה, אני עושה את זה באופן טבעי ובאהבה גדולה". במהלך התהליך ניהלנו משא ומתן בין 2 הקריירות של רוני–מעין בית משפט לענייני קריירה שעוסק כרגע בתיק של רוני עצמו. כל פעם צד אחר ישב על הכיסא בחדר בית המשפט. כל אחד מהקולות דיבר למה כן/לא לבחור באותו המקצוע. מקצוע- עריכת הדין או מול מקצוע- המטפל. רוני ניסה להיות השופט ולהכריע בקרב העיקש בין המקצועות הללו בתוכו.

לאחר כמה מפגשים רוני החליט כי בעצם הוא אוהב את שני התהליכים במינונים שונים,  אך זקוק ל"גם וגם" ,לשמור על הידע והניסיון שצבר בעריכת דין אבל סביב עשיות שמתאימות לעולם הערכי שלו, ושהוא חייב להוסיף משהו שנתפס על ידיו כמשהו חיובי שעוזר לאחרים.
רוני החל ללמוד גישור וטיפול זוגי ובהמשך החל לעסוק בזה. ההכרות שלו עם עולם דיני המשפחה ומאבקי גירושים, הלימודים שלמד בטיפול זוגי בנוסף לכלים שהיו לו  כעורך דין לענייני משפחה, הפכו אותו  למטפל מבוקש ומצויין לבני זוג על סף גרושים ובהמשך אף ליועץ ומטפל לעסקים משפחתיים.

 

במקביל, החל רוני ללמד סטודנטיםלמשפטים, כך זכה רוני להמשיך להיות על "במה" ולבטא חלק דומיננטי באישיות שלו וגן להתוות דרך ולסייע לדורות הבאים. הוא דגל בכך שעורך דין טוב הוא הוא עורך דין עם מצפון מפותח – לכך שאף בעצמו וזה מה שרצה להעביר הלאה.

מאילו חומרים אנחנו מורכבים?

לעיתים נראה לנו שיש בתוכנו חלקי אישיות שעל פניו סותרים או לא הולכים בקנה אחד עם הבחירה המקצועית שלנו, דבר שלעיתים מותיר חלקים שונים בתוכנו שלא באים לידי ביטוי. בתהליך של פיתוח ועיצוב קריירה אנחנו מנסים למפות ולהגדיר את כל החלקים של האדם ולראות כיצד ואיך הם מתחברים.
באמצעות התהליך שרוני עבר הוא חידד ויצר את הזהות המקצועית הייחודית לו.

 

נסו לחשוב בעצמכם אילו חלקים אתם מבטאים במקצוע שלכם ואילו אתם משאירים בארון?
האם יש משהו שתמיד אהבתם לעשות ואתם מרגישים שאתם טובים בו אבל הוא נראה לכם לא רלוונטי עבורכם? האם אפשר להוסיף לארגז הכלים שלכם הכשרות/מיומנויות שונות שישדרגו את התפקיד שלכם ויגרמו לכם להרגיש שלמים יותר עם המקצוע שלכם?

אתם מוזמנם לשתף אותנו ולהתייעץ:
דוא"ל: [email protected]  טלפון: 09-9587802 או לכתוב לנו בעמוד יצירת קשר

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן