הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
מגזין נשים 1

"לשם שינוי" – במגזין נשים

כתבה "לשם שינוי" אליה רואיינה דר' אורניה יפה ינאי, פסיכולוגית קלינית ותעסוקתית מייסדת שיטת ומרכז "לכל אדם יש שביל" ב"מגזין נשים"
על שינוי קריירה, ייעוץ קריירה והכוון תעסוקתי בימי הקורונה.
לפני הרבה שנים דובר שאהבה ופרנסה לא צריכות להיות קשורות. אני מאמינה שתמיד וגם בימים אלו לצד אתגר מגפת הקורונה והשפעתה על שוק התעסוקה והקריירה, יש ביניהם קשר הדוק . כשהשוק ביום שאחרי ותוך כדי הקורונה עשוי להיות מוצף במחפשי עבודה. יותר מתמיד חשוב לדייק. איפה התשוקה של האדם? איפה נמצאות ליבת עשייתי , הכישרונות , האיכויות שלו.
מי שיהיה טוב יותר בעשייתו , מחובר יותר, מי שיביא תשוקה ואהבה גדולה יותר בעבודה שלו, יזכה למשרה, תפקיד , ללקוחות.
 זוהי תקופה שתחייב אותנו לדייק את עצמנו. מי שיהיה פחות  מדויק  או גמיש יתקשה יותר להסתגל לשינויים הפנימיים והחיצונים הנמצאים אצלנו בתקופה זו. ונכח שאלות קריירה לצד מגפת הקורונה
אדם שרוצה או צריך לצאת לשינוי תעסוקתי חשוב שיעשה תחקיר פנימי- מי אני? כחלק מהחיפוש מה הכי מדויק עבור האדם בשאלות קריירה? לעיתים "אין האסיר מתיר עצמו מבית האסירם" .לעיתים האדם מצליח לצאת לשינוי בכוחות עצמו ובעזרת סביבתו הקרובה. אך לעיתים אדם זקוק לליווי של איש מקצוע מנוסה ומתאים עבורו כדי לסייע לו ללדייקת את כיוון השינוי בקריירה ואת היציאה ומציאת הדרך.
יש הבדל משמעותי  בין פנטזיה תעסוקתית אשר עשויה להפיל אותך.
והאתגר הוא ביכולת לדמיין  אך להצליח לחבר את הדימיון למציאות.  חלומות לא חייבים להיות גדולים. חשוב לדייק שהחלום יהיה שלך ושהחלום יהיה במידותיך . בדרך כלל מניסיון של מעל 40 שנה אני יכולה להעיד שרוב האנשים חולמים חלומות  שמתאימים להם בגדול.
רק הרבה פעמים חסרים להם כלים ( פרקטיים, רגשיים, אסטרטגיים) כדי להגיע לחיבור בין המציאות לחלום.
ואני מאמינה בגישה : "עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה, עדיף חלומות במגירה על חוסר בחלומות" .עדיף אדם שיש לו חלומות שניסה להגשימם על אדם שבכלל לא להעז לחלום. על קריירה ועל החיים ככלל.
 אפשר להתאמן  ולפתח "שרירי חלומות", אפשר לעשות את זה בהדרגה  על הגשמת חלומות קטנטנים  ולאט לאט לפתח ולגדל את "השריר " הזה.
 אני לא יודעת מהו "כישלון מפואר".
אבל כישלון לא קורה ביום. יש סימנים וניתן להעזר באנשי מקצוע, לראות את הכיוון, ולנסות לעצר כישלון בזמן, ולא להתייחס אליו באופן טוטאלי.
"אדם שיש לו מה יוכל לשאת כל איך" – ניטשה.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן