הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
דב ינאי

כתבה בעיתון "דבר" על משבר הקורונה והשפעתו על עולם העבודה והקריירה.

דר' דב ינאי, פסיכולוג, מומחה בינלאומי לאבחון וייעוץ קריירה, פרופיילר,  מייסד מרכז "לכל אדם יש שביל" " , ייזם בתחומי המשאב האנושי , בעברו מבעלי מכון "אדם מילוא" , חוקר ועתידן בנושאי אדם וקריירה . כתבה בעיתון "דבר " על משבר הקורונה והשפעתו על עולם העבודה והקריירה.
 
רובוטים חיים בוודאות, חוסר הוודאות הוא שטח של בני האדם.
המילה רובוט נגזרת מהמילה הרוסית "רבוטה"- עבודה. רובוט עושה עבודה מונוטונית , בלי יכולת גדולה להתמודד עם שינויים. לבני אדם לעומת זאת כלים בהסתגלות וגמישות  ייחודית ויוצאת דופן להכיל שינוים.
 בלי חוסר וודאות ושינויים אין לנו יצירה.
כבני אדם אנו זקוקים ליציבות מצד אחד, ומצד שני אנו זקוקים גם לשינויים שיאפשר לנו ללכת למקומות לא ידועים.
אנו ניצבים בתקופה שיש בה משבר גדול וטרגדיה שפוקדת אותנו מגפת הקורונה בהרבה מובנים:  רפואית, חברתית, תעסוקתית וכלכלית
אנשים רבים שקועים בחרדה ומשקיעים את המאמץ בניסיון להשיב את הסדר הקודם על כנו.
לצד זאת הרבה אנשים יכולים למצוא דווקא את הפוטנציאל וההזדמנות שבהפרת הסדר הקיים .לקבל את מצב החוסר וודאות כמצב נתון ויצליחו לנצל אותו כהזדמנות..
כאנשים שחיים בחברה המערבית, אנחנו לא מורגלים לעצור, אנחנו מורגלים "לרוץ קדימה" ורוצים "  עוד ויותר " לעיתים כשכבר שכחנו למה בכלל יצאנו לדרך? האם יש דרכים אחרות נכונות/ אפשריות לנו?
בעצירה יש גם הזדמנות לראות דברים שלא היינו פנויים לראות קודם .
האם אני במקום שאני רוצה להיות בו בקריירה שלי? לאן אני מכוון? האם ברור לי היעד ?הדרך? האם אני מגשים את המטרות שלי? מהן המטרות שלי? הרבה פעמים החריגה מהמציאות מאפשרת לנו להגיע להתבוננות פנימית שלא מתאפשרת בתוך המציאות.
האתגר הגדול שלנו , אם כבר הכל עוצר, הוא לנסות "לנצל את הזמן " להתבוננות, התבוננות פנימה , לצד הזדמנות סקרניית , חדשה ואחרת להתבוננות החוצה.  אולי נצליח לראות דברים שלא היינו פנויים לראות קודם. הזדמנויות שאולי לא יכולנו לראות בתוך המטריקס והמירוץ של החיים המערביים.
בהרבה מובנים יש לנו הזדמנות ואתגר בתקופה זו להסתכל על החיים שלנו, העבודה והקריירה שלנו אחרת.
בתקופה הזו של משבר הקורונה אנו מתאמנים ומחזקים בצורה בלתי רגילה את  היכולת שלנו להכיל ולהיות בתוך שינויים, בתוך שבועות אחדים, יצרנו שינויים באורח חיינו, בקשר שלנו עם המשפחה והחברים שלנו, אנחנו עובדים אחרת, אנחנו מוציאים כסף אחרת, אנחנו אפילו נוטלים ידיים אחרת.
 האימון החדש והמאתגר הזה עם כל כך הרבה שינוים מרחיקי לכת בו זמנית עשוי להוביל אצלנו ולגדל שרירים חדשים וחזקים בהתמודדות עם שינויים, ולאפשר לנו גם לצאת לשינוי קריירה בכורח או מבחירה עם ארגז כלים עשיר ורב יותר להתמודדת שלנו עם שינויים.
לאונרד כאן אמר: "מתןך הסדקים בוקע האור" . שניהיה אמיצים להצליח למצוא בסדקים  הגדולים שמשבר הקורונה מייצר אצל כל אחד מאיתנו  את הזדמנות לגלות גם אור.
לקריאת המאמר:

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן