הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה

שינוי קריירה ומעבר משכיר לעצמאי – איך לעשות את זה נכון

 

שינוי קריירה הכרוך במעבר משכיר לעצמאי הינו שינוי מאתגר עם פוטנציאל ואתגר עסקי וכלכלי המצריך מיומנויות נוספות וחדשות .

שינוי מסוג זה עשוי בהחלט להביא למימוש עצמי ולהגדלת ההכנסה. יציאה לעצמאות תעסוקתית כשאתם המנהלים של עצמכם, ובידכם אחריות לא קטנה למינופו והפיכתו של העסק לרווחי, יעיל ומקצועי, נדרשת להיעשות בחוכמה ותוך מחשבה תחילה. לאחר שזיהיתם בעצמכם את היכולות והכישורים הנדרשים לצורך ניהול עסק עצמאי כדוגמת חוש יזמי, אוריינטציה עסקית, ניהול עצמי, פיננסית ושיווקית, כמו גם תעוזה ונחישות להצליח בגדול, תוכלו לקחת את החלום העסקי הפוטנציאלי צעד אחד קדימה במטרה להפכו לעסק של ממש. להלן מספר דגשים שכדאי שיילקחו בחשבון במהלך תהליך השינוי והמעבר לסטטוס החדש לצורך הוצאתו לפועל ביעילות ועם אחוזי הצלחה מקסימאליים:

 

 ליווי והכוונה מקצועית משלב אפס

 

גם אם ביצעתם בדיקה של השוק ונראה לכם שיש בידיכם את המומחיות והכישורים הנדרשים לצורך התנעת העסק, כדאי לשקול בחיוב ליווי מקצועי של יועצים מומחים בתחומם שילוו אתכם משלב אפס ולאורך כל חיי פעילות העסק. לצד מדריכים כתובים ליזמים ובעלי עסקים קטנים, חשוב להיעזר בייעוץ אנושי, כאשר ליווי מקצועי של יועץ או מאמן עסקי יוכל לספק לכם בשלב הראשוני הכוונה בהכנת תכנית עסקית וכזו המתייחסת לצעדים הנדרשים לצורך בדיקת היתכנות כלכלית של העסק, ושלבים הנדרשים טרום פתיחת העסק. כדאי להבחין בין פעילותו המקצועית של המאמן או היועץ העסקי לעומת יועץ. לעיתים אלו מגיעים  עם הכשרה וניסיון בתחום האימון ולעיתים עם הכשרה, ניסיון או השכלה פיננסית ועסקית מובהקת. בעוד שמאמן עסקי, הסבור כי בידיכם המומחיות והכישורים לניהול העסק וחלקו מתייחס למינוף היכולות האישיות תוך זיהוי מגבלות וחסמים אישיים, יועץ עסקי עבור שינוי קריירה מספק פתרונות המתבססים על ניתוח פיננסי של השוק , מה קיים ומה אפשרי. בהתאם לצרכים שלכם תוכלו לבחור את אופי היועץ שיענה על הדרישות ובכל מקרה כדאי להעדיף איש מקצוע עליו קיבלתם המלצות קודמות על פעילותו המקצועית. בנוסף ליועצים אלו כדאי לשכור את שירותיו של רואה חשבון או משרד חשבונאות המנוסה בליווי עסקים קטנים ובמידת הצורך עורך דין המתמחה בתחום המסחרי. במידה ומתוכננת פעילות עסקית המחייבת ייעוץ נישתי ממוקד, כדוגמת יבוא מסחרי מחו"ל כפי המפורט בדף מידע זה, כדאי לשקול להיעזר בייעוץ מקצועי בתחום סחר חוץ לצורך פעילות יעילה ועם מינימום סכנות בדרך.

 

תכנית עסקית מקיפה והכרת פתרונות המימון

 

תכנית עסקית מציגה תמונה עתידית של העסק מבחינה פיננסית, תפעולית , שיווקית ומכירתית הינה נדרשת עוד בשלב טרום פתיחת העסק לצרכי הגדרת היעדים והמטרות ולצורך קבלת הלוואה עסקית. תכנית זו בוחנת את הכדאיות של העסק, מגבשת אסטרטגיה עסקית וכוללת יעדים ומטרות בהתאם ללוחות זמנים מוגדרים. המסמך הרשמי יציג את תאור הרעיון העסקי, לרבות השירותים והמוצרים המתוכננים, קהל היעד, סקירת השוק והמתחרים המרכזיים, האסטרטגיה השיווקית, תחזית פיננסית ועוד. לאור חשיבות התכנית המהווה תשתית ותכנית עבודה אופרטיבית, כפי האמור, מומלץ להיעזר בבנייתה ביועץ מקצועי ועדיף מהתחום הפיננסי עסקי (גם במקרה ותחליטו לוותר על ליווי שוטף מהסוג לאחר הקמת העסק). בהקשר לפתרונות המימון לעסק, קחו בחשבון שבנוסף לאפשרות המוכרת של הלוואה עסקית בנקאית, בפניכם אפשרות לפנות לקרנות המעניקות הלוואות לעסקים קטנים בעידוד הממשלה. קרנות אלו כוללות את הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות מדינה, האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית וקרן ק.י.פ לעידוד יוזמות פרטיות ועוד.

 

מינוף והרחבת הפעילות העסקית

 

אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני עסק קטן בתחילת הדרך מתייחס לסיכוייו לשרוד את שנת חייו הראשונה. הדרישה להתמודד בצורה מיטבית מול המתחרים המוכרים ובעלי המוניטין בשוק תחייב אתכם להשקיע בפעילות שיווק, מכירות, networking, כולל חשיפה אינטרנטית איכותית לצורך הגדלת החשיפה בפני קהל היעד הרלוונטי. לצורך כך כדאי להיעזר בגופים עסקיים המציעים שירותים ליזמים ולעסקים קטנים ובינוניים, וביניהם מפגשי networking שיאפשרו פלטפורמה להיכרות עם בעלי עסקים אחרים לשיתוף פעולה אסטרטגי. כמו כן, גופים אלו יחשפו אתכם להזדמנויות עסקיות בהתאם לתחומכם בארץ ובעולם, והצעות של מכרזים ממשלתיים ופרטיים אליהם תוכלו להגיש מועמדות ולהציע שירותי קבלנות משנה.

כך או כך על מנת לשפוט הצלחת עסק נדרשת במינימום לפחות שנה בה העסק עובד האופן שוטף ורציף. לצורך זאת עליכם לקחת בחשבון  שנדרש ידע, איסוף מידע, ומעבר לכל הנאמר במאמר זה- נדרשת סבלנות, אורח רוח כלכלי ורגשי, אופטימיות, ובעיקר הרבה אומץ ואמונה בעסק ובעצמכם

בהצלחה!

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן