הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
depositphotos_132018554-stock-photo-career-concept-with-hand

בכירים בהייטק – מחפשים כיוון אחר בקריירה

בתעשיית ההייטק חשים האנשים המבוגרים ביתר שאת, את משמעותו של המשפט: "העולם שייך לצעירים". לצערנו, מבוגר מתחיל בעולם ההייטק כבר בגיל 35.

לא אחת הפרישה מהתחום נכפית עליהם לא רק בגלל העדפת המנהלים את הצעירים על פניהם אלא בשל נסיבות המחייבות צמצום כוח אדם, או, אם לדייק – פיטורין.

לצד הכאב בפרישה ובתהליכי שינויי, הפחד שמא אפשרויות תעסוקתיות הולכות ומצטמצמות לנוכח הגיל העולה- הן פרישה מרצון והן פרישה כפויה מהוות גם הזדמנות לקריירה שנייה או לשדרג קריירה קודמת.

בשנים האחרונות מובחן תהליך וניכרת מגמה של בחירת אנשי הייטק, לרבות כאלה שיש להם אופק תעסוקתי מבטיח בתחום, להסב עצמם לתחום החינוך  או לתחומים אחרים ערכיים וחברתיים מתוך ראייה בתחומים אלו אתגר אנושי מרתק.

חלק אחר בוחרים לפתוח עסק עצמאי בתחום זהה או דומה לתחומי העניין שלהם או לנסיון ומומחיות שצברו בעולם ההייטק. אחרים, בד"כ בגילאים מבוגרים יותר, פשוט רוצים לנוח לאחר שנים של עבודה מאומצת, שבה עשו לילות כימים.

אבל לאלו שמחפשים משרות בתחום ההיטק – ישנם אתרים ייחודיים וייעודיים המציעים מגוון משרות הייטק בדרום, בצפון, במרכז ולכל אורכה של הארץ, כמו גם משרות בתחומים רבים אחרים ובהם: כלכלנים, אנשי מכירות, עובדים בתחום התיירות, הנדסה, לוגיסטיקה, הוראה, משאבי אנוש, יזמויות ועסקים, אינטרנט ועוד.

לוחות הדרושים בתחומי ההייטק עשויים להיות מקור לאיתור משרות פנויות, גם אם בתנאים שונים מאלה שהמפוטרים הועסקו בהם. בלוחות ובתרים אלו מוצעות לא מעט משרות המאפשרות גם עבודה מהבית.

תחום מאתגר ואטרקטיבי נוסף עשוי להיות תחום הנדל"ן והמכירות –  אנשי הייטק היוצאים לשוק האזרחי החדש לא פעם מביאים עניין בתחומים אלו.

כמו כן, תחומי האימון, הייעוץ וההדרכה הינם תחומים שכיחים בתוך הסבה מקצועית בעולם ההייטק.

על מנת ליצור חלופה או מקבילה לאחריות ולאתגרים הרבים שניצבו בפני מי שעבדו במשך שנים רבות בהייטק, התמקצעו ומילאו בתעשייה זו תפקידים בכירים ויוקרתיים, עשוי חיפוש אחר כיוון אחר בקריירה להיות ממושך. לא מעט מהמחפשים עלולים לקבל משוב לפיו יש להם כישורי יתר למשרות שאליהן הם מגישים מועמדות. רבים עלולים להתאכזב ממשך הזמן שעובר בין שליחת קורות חיים עד לקבלת תשובה בכלל ותשובה חיובית בפרט.

כמו כן, הפער בין ציפיות השכר בעולם ההייטק לבין העולם מחוצה לו, עשוי לעורר תסכול ופשרה.

על מנת לקצר ולייעל את תהליך החיפוש ובעיקר להגביר את הסיכוי למצוא תחום, שבו תוכלו לנצל את הכישורים שלכם ואולי ליצור יש מאין, רצוי ומומלץ לשקול פניה לחברת השמה המתמחה בתחום ההייטק או להסתייע בשירות אבחון וייעוץ קריירה לבכירים. לא אחת, באופן פרדוקסלי, אנשים שונים עשויים להיווכח כי כישורי יתר כמוהם כהעדר כישורים מספיקים למשרה מוצעת, ובעזרת תהליך ממוקד ניתן לגבש ולבחור לאיזה כיוון בקריירה נכון יהיה לכוון לנוכח הכישורים, הרצונות, הידע , התשוקות והאפשרויות הקיימות בשוק התעסוקה.

במסגרת הייעוץ ניתן לאפיין ולהגדיר צרכים ורצונות ולהיפתח אל אפשרויות שונות אשר אל חלקן ייתכן ולא נחשף ההייטקיסט בעבר. עולם ההייטק לעיתים מהווה מעגל סגור, המכיר את עולמו פנימה ופחות מכיר את אפשרויות השוק מחוצה לו. בתהליך יעוץ קריירה ניתן להיחשף למגוון אפשרויות חדשות/ נוספות המתייחסות גם לתכניי עיסוק שונים וגם למסגרות עיסוק שונות – עבודה מהבית, שעות פחותות יותר של עבודה, עבודה בסביבה משתנה, עצמאות ועוד…. ( קצת בדומה ליציאה מן הצבא אל האזרחות).
האפשרויות הרבות מחד מבלבלות ומאידך פותחות ומרחיבות באפשרויות נוספות.

חלק מהפורשים מהייטק מחפשים, בין השאר, מסגרות שבהם יוכלו גם למצוא זמן להתנדב או לעשות עשייה כלשהי לצורכי "הנשמה". חלקם מגלים את הרוגע ואת הנועם שבבטלה לזמן קצוב, שבו הם נחים, מחדשים כוחות, ולומדים את כלליו של השוק החופשי, זה שמצוי מחוץ לבועת ההייטק .

מקובל להניח, כי דלת נסגרת – דלת נפתחת.

לפעמים, על מנת שדלתות ייפתחו צריך ליזום את פתיחתן. אם כשכירים ואם כעצמאים, מי מכם שרוצים או נדרשים לחפש כיוון אחר לאחר שמילאו תפקידים בכירים בהייטק נדרשים לתאם ציפיות עם המצב, גם אם לא בהכרח להנמיכן או לבטלן כליל. אמונה בכוח וביכולת למצוא תחום עיסוק מאתגר ומתגמל (לרבות בנישה שונה בהייטק).

קבלת אבחון וייעוץ קרירה לבכירים מאפשר לכם לבחון את כלל אפשרויות הקריירה העומדות לצידכן, לצד הכישורים, הניסיון, הרצונות , השאיפות , החסמים והפחדים. ולצאת לדרך חדשה.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן