הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
Three graduate students tossing up hats over blue sky

מה כדאי ללמוד?

מגיע השלב בחייו של כל אדם צעיר שבו עליו לבחור את תחילת דרכו התעסוקתית- לימודית.

על פי "מסלול החיים" הישראלי, שלב זה מגיע לאחר סיום השירות הצבאי או הלאומי. ואכן, לא בכדי רוב הסטודנטים המתחילים נעים בין גילאי 20-24. שכן בגילאים אלו נהוג לחשוב על בחירת מסלול אקדמי וקרייריסטי. כמו כן, מעבר לצורך בהחלטה ובבחירה על מסלול מקצועי.

נושא הבחירה הופך מורכב יותר במאה ה21, אנו עסוקים כל חיינו בבחירות, מבחירות קטנות    ( מה לקנות, איפה לקנות, מה ללבוש , מה לאכול ועוד..)  ועד לבחירות גדולות ומשמעותיות      ( איפה לגור, עם מי להתחתן, מה ללמוד ועוד..) . בשונה מדורות קודמים, עודף האפשרויות מאפשרות מחד יותר חופש בחירה וגמישות ומאידך, האפשרויות הרבות עשויות להשאיר את המתלבט בחווית בלבול ומוצפות. בתהליך של בחירה ישנם ויתורים ותהליך של הצמצמות , אלו עשוים להפוך את תהליך הבחירה למעורר חרדה וחוסר ביטחון

איך מבצעים "בחירה נכונה" של מסלול לימודים?

הדרך הנכונה ביותר לבחור מסלול לימודים היא כמובן להחשף לכמה שיותר מידע. מידע בנוגע  בנוגע למסלולי לימוד, מקצועות השונים המוצעים כגון ניהול משאבי אנוש ועוד. הן מבחינת ביקוש העבודה, והן מבחינת תוכניות הלימודים שהמוסדות האקדמיים השונים מציעים.

כמו כן, הרחבת וגיבוש המידע סביב האדם ( כישוריו וחוזקות , אישיויות, תחומי עניין, צרכים, תשוקות, סדר עדיפויות ועוד..)

אחד הפרמטרים החשובים לבדיקה בבחירת "נכונה" הינו  המשיכה האישית של האדם לתחום הלימודים ובהמשך לתחום העיסוק בכללתו, במובן זה, התייחסות לתכונות האדם, נטיותיו האישיות והזיקה שיש לו כלפיי תחומים מסויימים בניגוד לאחרים.

כמובן שחשוב להתייעץ הן עם יועצי החוג, מרצים, הן עם ההורים או אנשים מבוגרים יותר ובעלי ניסיון אשר יכולים להאיר את עיניכם בנוגע לביצוע בחירה זו או אחרת. השילוב האידיאלי הוא כמובן בחירה של מקצוע ומסלול אקדמי שיש לכם עניין בו, עם אפשרות תעסוקה ריאלית. זאת על מנת שלא תגיעו למצב שבו בחרת לפנות למקצוע מסויים רק מאחר והוא ריווחי, אך אין לכם עניין בו. דבר זה יכול להוביל בסיכומו של דבר לבחירה שבטווח הרחוק תתגלה כ"לא נכונה".

הכי חשוב- קחו את הזמן, חשבו על הדברים לעמוק, נסו לדמיין את חייכם לצד בחירה במקצוע זה או במקצוע אחר. נסו לדמיין את חייכם הבוגרים וסמנו לעצמכם, לאן תרצו להגיע, מהם השאיפות שלכם.

בהצלחה!

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן