הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
shutterstock_478994

הצעדים החשובים להצלחת קריירה

האם התוכניות שלכם השנה כוללות רצון בשינוי קריירה? לא משנה מה הסיבה לשינוי שאתם מתכננים בחיי העבודה שלכם–ניהול קריירה מצליחה מצריך תכנון זהיר ומתון. שלושת הצעדים שמפורטים למטה יעזרו לכם במשימה.

"אנחנו חייבים לבחור במה שיאפשר לנו להגשים את היכולות העמוקות ביותר של האני האמיתי שלנו" (Thomas Merton).

הערכה: איפה אתם עכשיו והיכן אתם רוצים להיות?

לעתים קרובות נראה כאילו יש אנשים שפשוט מצאו את העבודה המושלמת עבורם. כולנו מכירים אנשים מאושרים שכאלה. אבל האם שאלתם אותם כיצד הם הצליחו להגיע לעבודה מושלמת זו? לעתים קרובות תשובתם תהיה שהם פשוט היו במקום הנכון בזמן הנכון והכירו את האנשים הנכונים. יש בוודאי מן האמת במה שהם מספרים לכם. אבל, חשוב שכל מי שנמצא במצב של שינוי קריירה, חיפוש עבודה או ניהול קריירה – יזכור היטב שלהיות במקום הנכון בזמן הנכון ולהכיר את האנשים הנכונים, מצריך מאמץ מסוים. כדי לנחות באותה משרה מושלמת יש צורך במודעות עצמית, במחקר, בביטחון עצמי ובהתמדה.

ההערכה היא שכ-80% מהמשרות הפנויות כלל לא מתפרסמות במקומות המסורתיים (באתרי כוח אדם באינטרנט או בעיתונות הכתובה). צריך להיות הרבה יותר יצירתיים כדי למצוא את אותן משרות פנויות (או לא כל כך פנויות) ואת מה שנדרש על מנת לזכות במשרות אלה. שאלו את עצמיכם אילו תעשיות, חברות או משלח יד יוכלו לעשות שימוש בכישורים הייחודיים שלכם. אולי תוכלו ליצור נישה משלכם אם לא תמצאו את מבוקשכם במשרות הקיימות.

גיבוש תכנית: מה צריך להיעשות על מנת שתגיעו למקום בו אתם רוצה להיות?

ודאי כבר שמעתם בעבר שכישלון בתכנון = תכנית שתיכשל. קיומה של איזשהי תכנית חשובה מאד לרוב הדברים בחיים, גם אם התכנון עצמו רופף. חלום ללא תוכנית הוא בכל זאת רק חלום. מה אתם מוכנים לעשות על מנת להפוך את החלום למציאות.

שאלו את עצמכם: מה הייתם רוצים לעשות? היכן פיזית הייתם רוצים לעשות זאת ? עם מי הייתם רוצים לעשות זאת (איזו תעשיה, חברה, מחלקה וכדומה) ? למה זה חשוב לכם?מתי הייתם רוצים להתחיל? מה אתם מתכוונים לעשות כדי שזה יקרה?

קחו בחשבון שהתכניות שאתם מכינים במהלך חייכם חשובות בדיוק כמו החלומות והם ראויות ללא פחות תשומת לב. וזכרו שחלק גדול מהכיף בחיים היא ההרפתקה לאורך הדרך ולא רק ההגעה ליעד. ושגם בתוך התכנון השאירו מקום לספונטניות, פתיחות, מזל .לקחו עניין וספגו את מה שהדרך מזמנת לכם.

לעיתים גם "חכם השביל מההולך בו"

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן