הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
Businessman holds a paper with a smile

"לחפש עבודה זאת עבודה"

מאת: ד"ר אורניה יפה-ינאי וגוני ינאי – מרכז לכל אדם יש שביל.

חיפוש עבודה מהווה תהליך של "עבודה". עבור רובנו זהו תהליך לא קל, המצריך אקטיביות, סדר, דיוק, התמדה, יצירתיות, אופטימיות ועוד לא מעט תכונות וכישורים  אליהם אף אחד לא מכין אותנו.

לא פעם, תוך ליווי אנשים סביב תהליך חיפוש עבודה, אנו נחשפות לתחושות התסכול המתלוות לתהליך החיפוש, ונזכרת בתחושה המוכרת  כמובן גם מחיינו אנו. חווית חיפוש עבודה כמעט ולא פוסחת על אף אחד מאיתנו והיא משאירה בנו את חותמותיה: צלקות של התמודדות עם דחייה, חוסר וודאות, מתח, עמידה במבחן ועם זאת חוויות של הצלחה, כיבוש, גאווה כשרוצים אותנו וכשבוחרים דווקא בנו על פני אחרים.

אז איך נפחית את תחושת התסכול? איך נקטין את כמות הסירובים שבתהליך החיפוש ?

הכול מתחיל בשאלות שכדאי לשאול את עצמינו כבר בתחילת הדרך בחיפוש עבודה:

מה אני רוצה ?

חשוב לזכור בחיפוש עבודה לחפש אחר מה שנכון לך!

פעמים רבות פגשנו אנשים שלא התקבלו למקומות עבודה, למרות היותם אנשים מאוד מוכשרים,  מהסיבה הפשוטה שכיוונו למשרות או למקומות עבודה שלא התאימו להם. מראיין מיומן מזהה זאת בקלות וברגע שזיהה זאת, יעדיף לקבל אדם שחפץ במשרה, שמתמלא תשוקה, אנרגיה והתלהבות לשמיעת פרטי התפקיד או אופי החברה.

חיפוש עבודה הוא קודם כל תהליך פנימי של הגדרת מטרות – אפילו חץ שנורה מקשת מצוינת לא יוכל לקלוע למטרה אם לא סימן אותה.

אם אתם מחפשים עבודה אבל לא יודעים מה לחפש, זכרו שמבלי לסמן את המטרה אליה אתם רוצים להגיע הסיכוי שתפגעו בה נמוך.

היכן אני רוצה לעבוד?

לא רק התבוננות על תוכן העיסוק חשוב, חשוב גם לבחון איזה מקום נכון עבורי?

רבים שוכחים לשאול את עצמם באיזה סוג של ארגון מתאים להם לעבוד ? בחברה קטנה או גדולה? משרה נועזת או שמרנית? לעבוד לבד או בצוות? האם חשוב לי כיצד נראה מקום העבודה  ? איזו אווירה חשובה לי במקום העבודה? איזה סגנון אנשים ארצה שיהיו מסביבי ? איזה סוג בוס נכון עבורי? והאם אני רוצה להיות שכיר או עצמאי?

בכדי לענות על השאלות הללו מומלץ גם לבחון את היסטוריית התעסוקה שלי: מה אהבתי במקום העבודה הקודם? ומה לא אהבתי? במה הייתי טוב? ובמה לא ? מה הייתי רוצה לשמר ומה להשאיר מאחור?

שאלות אלו עשויות להיות מהותיות בחיפוש עבודה, למשל, לפעמים אנו פוגשות אנשים שלא עוברים ראיונות עבודה כי תוכן העבודה מתאים להם אך הם מכוונים למסגרות שאינן נכונות עבורך כמו למשל עבודה מהבית שמתאימה לאנשים בעלי משמעת עצמית גבוהה במיוחד . עבור אדם מסוים חשוב יותר מכל חוויה של חופש ועצמאות , כך שגם אם ימצא התוכן הנכון לאדם במסגרת נוקשה שלא מאפשרת גמישות הוא עשוי לחוש כבול ונבול.

התשובות לשאלות הללו יכוונו אותנו לשביל הנכון עבורנו ויפחיתו מהתסכול בתהליך חיפוש העבודה.

חשוב לחפש בכנות

לא תמיד אנחנו מי שאנו מצהירים שאנו,  וכך גם לא תמיד נכוון באופן אותנטי לעשייה ולמשרה אותה אנחנו באמת רוצים ושמתאימה למי שאנחנו.

כאשר אנו לא נמצאים במקום שנכון ונוח עבורנו ,לרוב רע לנו. זה מזכיר לי מגפים יפהפיות שקניתי בחורף שעבר, בעלות עקב גבוה, כשמדדתי את הנעל הרגשתי שהיא לא בדיוק במידתי, מה גם ידעתי שהליכה עם עקבים למרות ניסיונותיי החוזרים היא לא ההליכה שלי,  ועם זאת הפיתוי היה גדול ו..קניתי!

יפות ככל שיהיו, המגפיים היפות נשארו בארון. לאחר שנעלתי אותן פעם אחת  ונותרתי עם כאבים ויבלות, ויתרו עליהם רגליי לטובת מקום על המדף בארון . כך גם בחיפוש עבודה. משרה "טובה" , "מפתה", "נחשבת" ככל שתהיה אם היא לא במידתנו, היא לא תתאים לנו, וסיכוי גבוהה שלא נוכל לעבור ראיון.. "ולהיכנס לנעל".

כשאנו הולכים נגד הקול הפנימי שלנו,  אנו עלולים  להיתקל בקשיים רבים  וסביר להניח שלא להצליח. יש הרבה פחד ללכת באמת אחרי מי שאנחנו, חשוב לזהות את הפחד הזה ולהתמודד מולו. פעם אמר לי חבר טוב שהמילה פחד כשהופכים את האותיות הופכת לדחף. דחיפה קדימה להצלחה, לשמחה, להגשמה.   אם רק נצליח להיות אמיצים יותר  ולהתמודד עם הפחד…באילו מקומות מדהימים כל אחד מאיתנו צפוי להיות.

לסיכום, ישנן הרבה שאלות שכדאי שנשאל את עצמנו בתהליך חיפוש העבודה, גם בעבודה מהבית, כדי להגדיל את סיכויינו להצליח במציאת המשרה המתאימה.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן