הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
חיפוש עבודה

מחפשים עבודה ולא מוצאים!

מחפשים מחפשים ולא מוצאים?!

 

כולנו מכירים את הדרכים המוכרות והמסורתיות למציאת עבודה, בונים קורות חיים מוודאים שהם אכן מייצגים אותנו באופן הולם ומתחילים לשלוח אבל מה קורה שאנחנו שולחים ושולחים ואין תגובה מהצד השני. מצב מתסכל, נכון?

אז מה עושים?

קודם כל מנסים לא להישאב לתוך הקול הזה שאומר, אף אחד לא רוצה אותי, אין סיכוי שאני אמצא עבודה ועוד כאלה וכאלה קולות שיכולים לעלות באופן טבעי וכשנותנים להם יותר ויותר מקום הם הולכים וגדלים ומתעצמים והסיכוי שלנו למצוא עבודה באמת ייקטן, לעומת זאת מומלץ להפעיל חשיבה חיובית עם קורטוב של יצירתיות, לחשוב אחרת או כמו שנוהגים לכנות את זה- לחשוב מחוץ לקופסא ולהרשות לעצמנו לצאת מגבולות הגזרה שלנו.

חיפוש עבודה

הנה כמה עצות שיכולות לעזור לכם ברגעים של ייאוש:

 

  1. לעיתים הרצון שלנו למצוא תשובות הוא כל כך חזק שאנחנו שוכחים כמה חשוב לדעת לשאול את השאלה הנכונה, המיומנות הזו היא רלוונטית כמובן גם לתהליך חיפוש העבודה שלנו, דרך שאילת השאלות נוכל לגלות שאולי לפני הכל משהו בבסיס לא עובד אצלנו. לדוגמא אם נשאל את עצמנו, מה אני רוצה? ואחר כך מה אני באמת רוצה ואף נוסיף ונשאל מה אני הכי רוצה? יכול להיות שנבין שאנחנו מחפשים משהו שאנחנו לא באמת רוצים אותו, או שאולי לא מתאים לאורח החיים הנוכחי שלנו. או אולי אם נשאל את השאלה לאיזה תפקידים אני מציע את עצמי, יכול להיות שנראה שאנחנו מציפים את הרשת בקורות החיים שלנו ולא ממקדים את החיפוש או את המטרה שלנו. לכן חשוב כל כך לשבת עם עצמינו ולנתח לרגע את הדרך שאנחנו עושים, התובנות שיגיעו בתהליך כזה יכולות להיות משמעותיות וגם אם נבין לדוגמא שאנחנו לא יודעים באמת מה אנחנו רוצים בשלב הבא  נוכל ללכת לייעוץ שיעזור לנו להגדיר מחדש את הצרכים והרצונות שלנו.
  2. לקחת פסק זמן– לעיתים אנחנו נכנסים להלך רוח של חיפוש אינטנסיבי ורק רוצים למצוא את התפקיד הבא שלנו, אבל במצב כזה שאין לנו מענה אנחנו יכולים בקלות להיכנס למצב של תסכול ובו זמנית לא להצליח להבין מה לא עובד פה ומה אנחנו לא עושים נכון. על מנת להכניס רעיונות חדשים וחשיבה חדשנית לתוך החיפוש אנחנו צריכים לעצור , לסגור את המחשב לעשות משהו שינקה את הראש שלנו, בכדי לאפשר לרעיונות חדשים להגיע אלינו. לצאת מהמרחב הקבע והבטוח, דווקא ההתרחקות הזו מהפוזיציה שאנחנו נמצאים בה יכולה לקרב אותנו לרעיון חדש שטרם חשבנו עליו.
  3.  דבר נוסף חשוב הוא לא לקחת שום דבר כמובן מאליו, הכוונה היא שגם אם אנחנו שולחים קורות חיים שבנויים בצורה מופתית, לא לקחת כמובן מאליו שהצד השני רק מחכה להם אלא לחשוב איך אנחנו עם הניסיון האישי והמקצועי שלנו יכולים להציג את עצמנו באופן יצירתי יותר מקורי, חדשני וגם נוגע ללב, באופן כזה שלא יוכלו לדלג מעל קורות החיים שלנו. חישבו על עיצוב מקורי, מכתב מקדים עם ציטוט שמייצג איתכם, ספרו משהו שמחבר אתכם למקום העבודה שאתם מציעים אתכם אליו, תחשבו אחרת, תעזו, מקסימום תצליחו.
  4. סיעור מוחות– הרבה פעמים על מנת להגיע להבנה חדשה אנחנו זקוקים להיחשף לצורות חשיבה שונות ולכן אנחנו יכולים לאסוף קומץ של מכרים שאנחנו מעריכים ושאנחנו מרגישים נוח איתם ולעשות סיעור מוחות בנושא שמעסיק אותנו, יכול להיות שנגלה נקודות מבט שנרצה לאמץ אולי אפילו נגלה דברים חדשים על עצמנו דרך העיניים של אנשים אחרים.
  5.  להרשות לעצמנו לטעות, אומרים שהדרך להצלחה רצופה בכישלונות והרבה פעמים רק דרך הסטייה שלנו מהדרך, רק על ידי טעות או כישלון אנחנו יכולים להבין מה אנחנו צריכים לתקן ואיך לתקן, אז נכון ישנם רגעים קשים, אבל אל לנו לשכוח שרגעים כאלה גם יכולים להוות הזדמנות.
  6. סקרנות, סקרנות, סקרנות, זוכרים את הסעיף הראשון של שאילת שאלות אז הסקרנות מתקשרת אליו ובכל זאת רצינו לתת לה את הכבוד הראוי כי כשאנחנו שומרים על סקרנות לגבי עצמנו, לגבי האפשרויות שלנו, לגבי הדרך שלנו, לגבי הבחירות שלנו, שאנחנו סקרנים וערים, החושים שלנו מחודדים ורמת הביצועים שלנו יכולה להשתפר פלאים.Cutting Through The Confusion

שיהיה בהצלחה ונסכם במשפטו של רבי נחמן מברסלב: "אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו. כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי. הפק את מירב התועלת מכל יום חדש"

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן