הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה

הסבה מקצועית – כיצד אוכל לדעת במה לבחור ?

אוכלוסיה רבה במהלך דרכה המקצועית, תוהה האם נכון לה להמשיך בעיסוק הנוכחי, או שמא נכון יותר להיערך לקראת הסבה מקצועית. לא פעם אתם חשים כי הבחירה הראשונית שלכם בתחום בו אתם עוסקים כיום, הייתה מוטעית ולא נבחרה בקפידה, ואת המחיר אתם משלמים בכל יום בו אתם מגיעים למקום עבודתכם. יש את אלו אשר יבחרו להיכנע לתכתיבים הקיומיים וימשיכו להגיע אל אותו מקום עבודה ולהיוותר מתוסכלים, אך מנגד יש את אלו שיאזרו את האומץ הנדרש ויקבלו החלטה מושכלת לשנות קריירה, גם אם זה באמצע החיים והתחייבויות רבות מוטלות על כתפיהם.


רגע ההחלטה

עצם ההחלטה בביצוע הסבה מקצועית אינה סוף הדרך אלא ראשיתה. מהרגע בו קבלתם החלטה לשנות את המסלול המקצועי בו הינכם עוסקים כיום ולרכוש ארגז כלים חדש לתחום חדש, עליכם לבצע מספר פעולות, כשהראשונה והחשובה בניהם, היא קבלת ההחלטה במסלול הקריירה הבאה שלכם, שהרי אין אתם רוצים להתעורר בשנית עוד מספר שנים ולגלות לאכזבתכם הרבה כי שוב הטעות בוצעה, על אף שיכולה הייתה היא להימנע מבעוד מועד.

ההחלטה באשר לשינוי ובחירת מקצוע חדש אינה ברורה מאליה והיא פעמים רבות הקשה ביותר בכל התהליך (לעיתים קשה יותר מרכישת ההשכלה המתאימה לקריירה הבאה). על מנת שלא לבצע שגיאות בבחירת ההסבה המקצועית ועל מנת להקל על עצמכם בבחירה, הנכון הוא להיעזר בבעל מקצוע שיעניק לכם הכוון תעסוקתי מקצועי ומיומן.


כיצד תדעו כי נכון לכם לבצע הסבה מקצועית

נורות אדומות רבות נדלקות ברגע בו אתם חשים כי הינכם נזקקים לשינויי התעסוקתי (או להסבת אקדמאים) אותן תוכלו לזהות אם רק תהיו מודעים אליהן. אם אתם לא מצליחים לחוש מאושרים במקום העבודה, אם נדמה היה לכם שבמקום עבודה אחר יכולתם להביע את כשוריכם בצורה הנכונה יותר, אם התגמול עבור פועלכם אינו עומד בקנה אחד עם הציפיות שלכם ועוד.

כל עוד אתם חשים את אחד או יותר מתחושות אלו, זה הזמן לבחון את עתידכם המקצועי. לעיתים יוביל האבחון לזיהויי קשיים שאינם מצריכים בהכרח שינויי תעסוקתי ובמקרים אחרות תגלו כי השינוי הוא זה שיפתור את הקושי והדילמה.


תהליך הסבה מקצועית

בשלב הראשון בתהליך (שיכול להסתכם בשלב היחידי), נאבחן יחד אתכם את יכולותיכם המקצועיות, את הכישורים ואת השאיפות ומנגד נתייחס לחסמים ולאתגרים שנכונים לכם במהלך הדרך. אנו ניקח בחשבון את צורכי השוק, אל מול מכלול המסקנות ונברר מהם הצעדים הנדרשים לכם להשגת המטרה ולהגשמת הקריירה עליה חלמתם עוד מילדותכם וכל זאת מבלי לשכוח לבחון את הקריירה המתאימה לכישוריכם. במקביל נחזק את המשאבים הקיימים בכם ואת הכוחות הפנימיים שניחנתם בהם.

בשלב שני (במידה ותחושו כי אתם זקוקים לו), נמשיך לשלב השני בו אנו מלווים אתכם עד השגת המטרה תוך סיוע מעולם הייעוץ, האימון והטיפול.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן