הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
Businessman Brainstorming About Branding Strategy

איך למתג את עצמך בחיפוש עבודה

אתרי האינטרנט מאפשרים לכם היום לערוך חיפוש עבודה לפי חברות ולפי אזורים בארץ. כלומר, כל שעליכם לעשות הוא לרשום את תחום העבודה ואת האזור המועדף בארץ (אם חשוב לכם), ותקבלו רשימה של חברות שמחפשות עובדים בתחום שלכם.

אולם, לפני שתפנו לחברה כלשהי, מומלץ לכם קודם כל למתג את עצמכם כמחפשי עבודה.

בעולם שלנו היום ממציאים ומפתחים גאים מאד במוצרים שהם פיתחו ויושמו לתפקודים שונים כמו טלפון נייד שהוא גם מצלמה וגם מכשיר GPS. אבל קורות חיים הם לא מוצר שכזה. קורות החיים צריכים לעשות דבר אחד בלבד – לגרום למעסיק לרצות לראיין אתכם – והם צריכים לעשות את הדבר היחיד הזה באופן מעולה.

חשבו על כך כעל מיתוג – כאשר אתם רואים תיבה לבנה עם נקודות שחורות שגורמות לתיבה להיראות כמו פרה, אתם יודעים בדיוק מה מכילה התיבה ומה מטרת המוצר. השתמשו בקורות החיים כדרך למיתוג עצמכם כמועמדים הטובים ביותר למשרה הפנויה.

תוכן קורות החיים

מעסיקים יתעלמו מקורות חיים אם הם כלליים מדי. תוכן קורות החיים צריך להיות ממוקד וספציפי למשרה המבוקשת. קורות חיים שבהם המידע רחב מדי לא ימשכו את תשומת ליבם של המעסיקים הפוטנציאליים. מצד אחד, קורות החיים שלכם חייבים להיות כתובים כך שיהיו רלוונטיים לתפקיד הספציפי שאתם מחפשים. מצד שני, קורות החיים שלכם לא צריכים להיות מאד ספציפיים ולכוון רק למטרה אחת או לסוג עבודה אחד כך שהמעסיק יתהה למה בכלל הגשתם בקשה למשרה הפנויה שהוא מציע… הצורך להפוך את קורות החיים לספציפיים דורש מסמך כתוב היטב שיכול להתכוונן לכל יישום של עבודה.

עגה מקצועית

דרך אחת למתג את עצמכם בקורות החיים הוא להשתמש בשפה המקצועית שמתאימה לעבודה ולסוג התעשייה. עם זאת, חשוב שקורות החיים ישתמשו בעגה שמוכרת למעביד הפוטנציאל. לעולם אין להשתמש במינוחים מעולם ההנדסה בקורות חיים שמיועדים לחיפוש עבודה בתחום הפסיכולוגיה. עם זאת, הידיעה והבנת השפה הנכונה לתפקיד והשימוש בשפה שמתאימה לתוכן קורות החיים ימתגו אתכם כמועמדים בעלי ידע.

עיצוב

דרך נוספת למתג את עצמכם היא ליצור מראה ותחושה זהה בכל המסמכים על ידי שימוש לאורך כל הדרך באותם שוליים, אותם גופנים ואותו גודל גופן. כלומר, קורות החיים והמכתב הנלווה יהיו דומים בעיצוב שלהם. כאשר המעסיק הפוטנציאלי קורא את המכתב המצורף ולאחר מכן מרים את מסמך קורות החיים, הוא צריך לדעת מיד ששני המסמכים הגיעו מאותו מועמד.

כעת, לאחר שמיתגתם את עצמכם, אתם מוכנים לעסוק באותו חיפוש עבודה לפי חברות או תחומי תעסוקה, לבחירתכם. במידה ואתם מגישים מועמדות להצעת עבודה המפורסמת על ידי גוף פרטי, סביר להניח שמסמך הקורות חיים ישרת את המטרה. לעומת זאת, במידה ואתם מגישים מועמדות להצעת עבודה במסגרת מכרז מטעם גוף ציבורי או ממשלתי (למשל במסגרת מכרזים משרד החינוך, משרד הפנים, החוץ או אחרים), חשוב לבדוק אלו מסמכים נדרשים להגיש בנוסף לקורות חיים. לרוב תידרשו להציג טופס הגשת מועמדות מסודר, מסמכי המלצות מוכחים, תעודות המעידות על השכלה וכיוצא בזה. חשוב לשים לב ולהקפיד על לפרטים לצורך הגשת מועמדות יעילה שתסייע לכם במציאת העבודה הבאה.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן