הבית לפיתוח האדם והקריירה
OPEN
הבית לפיתוח האדם והקריירה
37394246_10156584853799394_4707883042360786944_o

בסקרנות הצצתי בספר המחזור שלה .

בסקרנות הצצתי בספר המחזור שלה .
“אז מה את רוצה להיות כשתיהיה גדולה?” בלטה לי השאלה.
המרכזית שלי. גן טרום חובה, בת 4 וחצי.
התבוננתי על התשובות והיו שם כל מיני מקצועות, זהויות וקריירות :
לא מעט מקצועות שכנראה נשמעו ונחשפו מהבית ומהסביבה, גם לא מעט מתוך עולם הטלוויזיה ( גם מסמי הכבאי וזה..).
היו שם גם יחסים עם קריירות “כשאהיה גדול אני רוצה לעשות הרבה כסף כמו אבא שלי” , או “אני לא רוצה לעבוד , אני רוצה להיות בבית”.
כשהגעתי לתמונה של הבת שלי היה כתוב: “אני רוצה להיות גננת”.
כן, היו לא מעט חברים שרצו להיות גננת (תכלס עם הגננת מהממת כמו שלהם גם אני הייתי רוצה להיות גננת, וזה גם בין התפקידים המרכזיים שילדים בגיל הזה רואים , חווים ומעריכים) .
היא ישבה עם חברה. שתיהן כתבו גננת.
שאלתי אותה: “כתוב כאן שאמרת שכשתהיה גדולה תרצי להיות גננת, את יכולה לספר לי למה חשבת על גננת ?”.
המרכזית שלי :”אמא גננת כל הזמן לומדת דברים חדשים, ואני רוצה ללמוד וגם ללמד אחרים דברים ”
ואז המרכזית שלי שאלה את החברה שלה: “ואת, למה את בחרת גננת?”
החברה : ” כי גננת היא מחליטה לכולם מה לעשות, כולם עושים מה שהיא אומרת, והייתי רוצה שכולם יעשו מה שאני אגיד”.
( מקצרת לכם.)
וזה היה מדהים בעיני.
עולם ומלאו הסתתר בדיוק מאחורי אותה מילה. מילה אחת .
מקצוע אחד. אינסוף פרשנויות, צרכים ורצונות ,כישורים, מאווים ותשוקות.
חלומות של ילדות שחולמות את העולם הזה של “להיות גדולות”.
כמה נחוץ הצורך שלנו כהורים לחקור. להעמיק. לדבר את זה. להנגיש.
לחבר אותם לחלומות העתיד .לחלום איתם. אותם.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים או ברשתות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

רוצים לשמוע עוד - השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם